Понедельник, Октябрь 23, 2017
Text Size

Понятие «краеведение» воспринимается нами не только как вид деятельности, направленный на то, чтобы свой край «ведать», т.е. знать, познать, изучить. Оно воспринято в условиях модернизации образования в более широком понимании, а именно – изучение своей малой Родины способствует развитию личности в условиях национально-региональный традиций, воспитанию личной сопричастности к культуре своего края.
Территория, где проживает человек, побуждает ее познавать, оценивать окружающий мир, совершать конкретный практические дела, осваивать и принимать традиции. Изучение природных, социально-экономических, исторических, культурных особенностей родного края, своей связи с предшествующим и последующими поколениями (народные традиции, творчество, ценности) комплексно воздействует на все сферы сознания: интеллектуальную, эмоционально-ценностную, волевую. Именно поэтому краеведческий принцип – один из базовых педагогических принципов отбора содержания школьных предметов.
В основу краеведения заложена та мысль, что свое, близкое и в природе, и в человеческой жизни, и в хозяйстве понятнее, проще, яснее, чем чужое и далекое.

Асноўнымі накірункамі дзейнасці кружков з'яўляюцца:

  • развіццё краязнаўчай дзейнасці, павышэнне яго ролі ў духоўным і патрыятычным выхаванні, фарміраванні культуры і светапогляду навучэнскай моладзі;
  • арганізацыя дзейнасці гурткоў краязнаўчай накіраванасці, вызначэнне адпаведнасці зместу вучэбных праграм і навучання ў гуртках;
  • рэалізацыя канцэпцыі і навучальна-выхаваўчых праграм па развіцці творчых здольнасцей дзяцей і моладзі, распрацаваных Міністэрствам адукацыі Рэспублікі Беларусь і органамі дзяржаўнага кіравання;
  • аказанне арганізацыйнай і метадычнай дапамогі ўстановам адукацыі па выкарыстаннІ краязнаўства ў адукацыйным працэсе, удзел у падрыхтоўцы метадычнай продукции у дапамогу педагогам, у распрацоўцы навучальна-выхаваўчых праграм, іх укараненне ў практыку работы устаноў адукацыі;
  • аказанне метадычнай дапамогі ўстановам дадатковай адукацыі, навучальным установам, педагогам-краязнаўцам, кіраўнікам музеяў устаноў адукацыі, арганізатарам краязнаўчых гурткоў і клуб у павышэнні іх прафесійнага і метадычнага ўзроўню з улікам сучасных педагагічных тэхналогій і патрабаванняў;
  • каардынацыя дзейнасці музеяў устаноў адукацыі, пашырэння іх колькасці і ўплывовасці на арганізацыю духоўнага і патрыятычнага выхавання дзяцей і моладзі, культурна-асветніцкай работы;
  • правядзенне районных краязнаўчых мерапрыемстваў з навучэнцамі: злетаў юных краязнаўцаў, навук семінараў, алімпіяд, конкурсаў, метадычнае забеспячэнне іх канкрэтнымі выхаваўчымі праграмамі;
  • супрацоўніцтва з дзяржаўнымі навуковымі ўстановамі, грамадскімі, маладзёжнымі аб'яднаннямі і іншымі суполкамі ў галіне правядзення сумесефх массавых мерапрыемствау.


 

Асноўнымі формамі метадычнай і адукацыйнай дзейнасці з’яўляюцца:

  • арганізацыя і правядзенне для педагагічных работнікаў і навучэнцаў злётаў, конкурсаў, семінараў і інш.;
  • кантроль і метадычнае забеспячэнне дзейнасці музеяў устаноў адукацыі;
  • кантроль і метадычнае забеспячэнне правядзення районных этапов рэспубліканскіх акцый: Тыдзень турызму і краязнаўства для дзяцей і моладзі, “Жыву ў Беларусі і тым ганаруся!”.

 
 
НАШИ МЕРОПРИЯТИЯ В РАМКАХ
Акции "Жыву ў Беларусі і тым ганаруся:
  • ОЛИМПИАДЫ
  • КОНКУРСЫ ИССЛЕДОВАТЕЛЬСКИХ РАБОТ
  • ДЕНЬ ОТКРЫТЫХ ДВЕРЕЙ ШКОЛЬНОГО МУЗЕЯ
  • СМОТР-КОНКУРС МУЗЕЕВ УЧРЕЖДЕНИЙ ОБРАЗОВАНИЯ
  • ВИКТОРИНЫ
  • КРАЕВЕДЧЕСКИЙ СЛЕТ